Orsons Skots Kārds “Endera spēle”

"Endera spēles" trešais izdevums latviešu valodā

“Endera spēles” trešais izdevums latviešu valodā

 

 

Pie šīs grāmatas esmu pieķērusies visai novēloti – tikai pēc trim izdevumiem latviešu valodā un pat filmas iznākšanas. “Endera spēli” slavēja un joprojām pamatīgi slavē, tāpēc arī manī radās interese noskaidrot, par ko tad īsti saceltas visas šīs uzslavas.

Anotācija: 

Viens no leģendārākajiem zinātniskās fantastikas darbiem pasaulē. Zeme gatavojas izšķirošajai spēlei par izdzīvošanai. Lai uzvarētu pēdējā sadursmē ar citplanētiešu armiju, topošos virsniekus apmāca kopš agras bērnības. Prestižajā Kaujas skolā tiek uzņemts arī brīnumbērns Enders. Aizraujošs un satraucošs stāsts par brīvu gribu, par taisnību un morāli, par jaunu ģēniju, kas lemts vientulībai…

Karamele domā:

Pirmais, kas piesaistīja manu uzmanību, bija interesantie dialogi katras nodaļas sākumā, kā arī aizraujošais nākotnes skatījums. Varētu jau šķist, ka fantastikas stāstu par nākotni ir pārlieku daudz un neko jaunu nav iespējams uzrakstīt, taču šis bija ārkārtīgi aizraujoši. Tā kā šis romāns ir pirmoreiz izdots 1985. gadā, tas ir licis pamatus visam “nākotnes stāstu” žanram, ja tā to varētu nosaukt.

Neizplūstot garos aprakstos, varu droši teikt, ka jutos ļoti pārsteigta par to, cik dziļi šos stāsts mani ievilka savos valgos. Mani piesaistīja gan stāsta ideja par šo nākotnes pasauli, kurā cilvēki cīnās pret citplanētiešiem ( insektoīdiem), bet arī tas, cik interesanti un daudzslāņaini man šķita visi varoņi, īpaši jau pats galvenais varonis Enders.

Iespējams, biedējošākais šajā stāstā ir apziņa, ka tāda varētu būt arī mūsu pasaule kaut vai pēc piecdesmit gadiem. Padarīt jaunus bērnus par topošajiem kareivjiem nav nemaz nekas tik neticams, jo cilvēks pats par sevi ir savtīgs un galvenais taču būtu izglābt cilvēci, vienalga, lai kas notiktu.

Vienīgais, kas mazliet man nepatika – tas, ka daudziem laika posmiem tika ļoti ātri pārskriet pāri. Bieži vien man patīk, ka notikumi risinās ātri, taču šoreiz man šķita, ka, tieši nedaudz vairāk aprakstot Endera pārvērtības laika gaitā, varētu labāk šo varoni izprast.

Iespējams, drīz noskatīšos arī šīs grāmatas ekranizējumu, jo mani ļoti interesē, vai tas turēs līdzi stāstam.

Karameles vērtējums: 

9/10 

Komentēt